Arhiva contine volumele publicate incepand cu anul 2012.

Număr 2 (Volum )
1 Articole

Citeşte online Cumpără

Cumpără print Cumpără

Cuprins / Inhaltsverzeichnis / Contents1.Studii teoretice /Theoretische Studien / Theoretical Studies1.1Arta actorului / Schauspielkunst / Performing Arts Niky Wolcz Biomechanics. Learning from Dr. Dapertutto(Biomecanica. Învățând de la dr. Dapertutto / Biomechanik. Lernen von Dr. Dapertutto)1.2.Corp şi media în artele spectacolului contemporan Körper und Medien in der gegenwärtigen Schauspielkunst Body and Media in Contemporary Performing ArtsShane Kinghorn Attempts On Their Lives: Absent Protagonists in Verbatim Theatre (Atentat la viaţa lor: protagonişti absenţi în teatrul Verbatim / Anschlag auf ihr Leben: abwesende Protagonisten im Verbatim Theater)Eva Tacha-Breitling Sprechen Lernen in der Schauspielausbildung. Mögliche Wege des Lehrens und der Beurteilung (Vorbire scenicǎ pentru actorie. Posibilitǎţi de predare şi evaluare / Speech Training for Acting. Possible Ways of Teaching and Evaluation)Bogdan Ulmu Aspecte regizorale în piesa Deşteptarea primǎverii de F. Wedekind (Aspekte der Regie in Wedekinds Frühlingserwachen / Stage Directing Aspects in Wedekind’s Spring Awakening)Daniela Magiaru Corpul – un hyperlink: Maladype (Der Körper – ein Hyperlink: Maladype / The Body – a Hyperlink: Maladype)Eleonora Ringler-Pascu Robert Wilsons Figurenästhetik in der Leonce und Lena-Inszenierung (Leonce şi Lena - estetica personajelor dramatice în montarea lui Robert Wilson / Robert Wilson’s Aesthetic of the Dramatic Figures in his Leonce and Lena-production)1.3 Interferențe în receptarea artelor / Interferenzen in der Rezeption der Künste / Interferences in the Reception of ArtsHorst Fassel „Tanz ist die einzig wirkliche Sprache”. Pina Bausch und die Suche nach Individualität und Gemeinschaft(„Dansul este singurul limbaj real.” Pina Bausch în căutarea individualității și a colectivității /“Dance is the Only Real Language.” Pina Bausch Searching for Individuality and Colectivity)Silviu Văcărescu Plastica onirică în filmul Fellini-Satyricon (Die traumhafte Bildlichkeit im Fellini-Satyricon Film / The Dreamy Imagistic in the Fellini-Satyricon Movie)1.4. Textul dramatic și dimensiunea scenică / Der dramatische Text und die szenische Bühnendimension / The Dramatic Text and the Scenic DimensionDragoș Carasevici Der Dramatiker und die Bühne. Der Schauspieler als wesentlicher Faktor der Dürrenmattschen Theaterarbeit (Dramaturgul și scena. Actorul, factor esențial în munca teatrală la Dürrenmatt / The Playwright and the Stage. The Actor as an Essential Factor in Dürrenmatt’s Theatrical Work)Alexandra Chiriac „Theater ist ein absoluter Ort”. Zum multimedialen Theater Tankred Dorsts in seinen mittelalterlichen Dramen („Teatrul este un spațiu absolut”. Despre teatrul multimedial al lui Tankred Dorst în piesele sale medievale / “Theater is an absolute place”. To multimedial theater of Tankred Dorst in his medieval drama)2. Critică de teatru / Theaterchroniken / Theatre ReviewsMarion George Edinburgh Festival 2013: Eindrücke-Tendenzen(Festivalul de la Edinburg 2013: Impresii – tendințe / Edinburgh Festival 2013: Impressions – Tendencies)Eleonora Ringler-Pascu Poetisches Bilder-Theater. Zu Herta Müllers Niederungen - Uraufführung am Deutschen Staatstheater Temeswar / Teatru de imagini poetic. Despre Ținuturile joase de Herta Müller – premiera absolută la Teatrul German de Stat Timișoara / Poetic Theatre of Images. About Herta Müller’s Nadir – Premiere at the German Theatre from Timișoara3. Interviuri / InterviewsAlina Mazilu Thomas Oberender: „Das Werk, das ich schaffe, ist eine Atmosphäre”(Thomas Oberender: „Ceea ce creez, este o atmosferă” / Thomas Oberender: “That what I create Is Atmosphere”)Raul Bastean Alina Ilea „Succesul e frumos, dar nu despre asta-i vorba în această meserie”(Alina Ilea „Erfolg ist schön, aber nicht darüber ist die Rede in diesem Beruf” / Alina Ilea “Succes is nice, but it’s not about this in my profession”4. Atelier de dramaturgie / Schreibwerkstatt / Writing WorkshopThomas BernhardImmanuel Kant (Fragmente din traducerea în limba română / Abschnitte aus der Rumänischen Übersetzung / Fragments from the Romanian Translation) 5. Recenzii / Rezensionen /ReviewsEleonora Ringler-Pascu Alexandra Chiriac, Parzivals Wende. Postmoderne Hyposthasen des „Parivals” in der deutschsprachigen Literatur am Ende des 20. Jahrhunderts (Alexandra Chiriac, Schimbarea lui Parzival. Ipostaze postmoderne a lui „Parival” în literatura germană la finele secolului 20 / Alexandra Chiriac, Parzival’s Change. Postmodern hypsthases of “Parival” in the German literature at the end of the 20th century)